Hoe kunnen we het imago van onze sector boosten om jongeren enthousiast te krijgen voor een groene carrière? Hoe creëren we met aansprekende arbeidsmarktcommunicatie een aantrekkelijk werkgeversmerk? Meer dan 40 ondernemers, docenten en studenten bogen zich over deze vraagstukken tijdens het event: Marketing in de agrosector.

In het eerste gedeelte van het event vonden er diepte-interviews plaats tussen ondernemers en studenten. De ondernemers vroegen de CITAVERDE-studenten wat zij belangrijk vinden in een nieuwe baan of stageplek en via welke wegen zij het best bereikt kunnen worden. De studenten hadden het hart op de tong liggen en de groepsinterviews waren ontzettend waardevol voor de aanwezige ondernemers.

Enkele opgedane inzichten:
Studenten zijn het best te bereiken via hun persoonlijk netwerk en social media kanalen als Instagram, YouTube, Snapchat en Facebook. Studenten zijn op zoek naar een (moderne) werkomgeving waar ze plezier hebben, waar er aandacht voor hen is en waar zich verder kunnen ontwikkelen.

Nadat de ondernemers goed kennis hadden gemaakt met de doelgroep verzorgden enkele gastsprekers een presentatie vol met marketingtips en twee interessante workshops. Deelnemers ontvingen eveneens de praktische handboeken: '15 marketing- en social media tips' en 'Werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatie'. Ze leerden hoe je een aantrekkelijk werkgeversmerk creëert, waarmaakt en behoudt en ontvingen een handboek met direct toepasbare marketingtips.

 

Foto marketing event

 

Marketingdoelstelling AgroLeeft
AgroLeeft heeft als doelstelling om het imago van de agrosector te boosten. Dit moet jongeren stimuleren om voor een loopbaan in de agrosector te kiezen. Wij vinden het de verantwoordelijkheid van iedere onderneming om een steentje bij te dragen in dit proces. Door de arbeidskrapte in onze sector hebben de meeste bedrijven inmiddels door, dat ze zich aan de buitenwereld (en aan de arbeidsmarkt) moeten gaan laten zien. Vaak blijven ze echter op de volgende punten steken: 'Hoe doe ik dat dan en hoe maak ik hier tijd voor?' Tijdens dit marketing event werden deze twee vragen beantwoord.

Bekijk hier een poster voor in jouw kantine met vijf marketingtips:


Samen promoten we de sector!
Samen leren, samen werken, samen leven.